Παρασκευή 8 Μαΐου 2009

Ενάντια στους νέους αυτοκινητόδρομους και στο σχέδιο προεδρικού διατάγματος λεηλασίας του Υμηττού.


Πόσο άσχετες με οικονομικά συμφέροντα μπορεί να είναι οι φωτιές του 2007 σ ένα απ τα τελευταία ορεινά δάση της Αττικής ; Πόσο «μεμονωμένη» είναι η χρόνια υποβάθμιση που υφίσταται το βουνό από τις παράνομες κι αυθαίρετες κατασκευές και δραστηριότητες ; Την απάντηση έρχεται να δώσει το ΥΠΕΧΩΔΕ με το σχέδιο τροποποίησης του προεδρικού διατάγματος προστασίας του Υμηττού και το δίκτυο 62 χλμ νέων αυτοκινητοδρόμων που ετοιμάζουν, μέρος των οποίων θα διέρχεται ακριβώς πάνω απ την καμένη γη (κόμβος Σακέτα)!

Σε μια πόλη όπου αντιστοιχούν 2 τ.μ. πρασίνου ανά κάτοικο (το χαμηλότερο ποσοστό στην Ευρώπη), το λογικό θα ήταν να γίνονται έργα για την επέκταση των δασών ή έστω έργα για την προστασία αυτών που έχουν απομείνει ζωντανά. Παρ’όλα αυτά το νέο σχέδιο αντιμετωπίζει τον Υμηττό ως «περιαστικό πάρκο» της τσιμεντούπολης νομιμοποιώντας κάθε υπάρχουσα αυθαιρεσία και τεμαχίζοντας τον σε επί μέρους ζώνες όπου κάθε είδους δραστηριότητα μπορεί να αναπτυχθεί, όπως αναψυκτήρια (π.χ. η βίλα του Μαγγίνα), κτήρια αθλητικών και πολιτιστικών δραστηριοτήτων (όπως βαφτίστηκαν τα νέα πολυώροφα κτήρια της Αστυνομίας), νοσοκομεία, εκπαιδευτήρια(και ιδιωτικά), νεκροταφεία κ.α.. Την λεηλασία συμπληρώνουν οι νέοι αυτοκινητόδρομοι που θα καταστρέψουν πλήρως πνεύμονες οξυγόνου όπως το αισθητικό δάσος του Κουταλά, το δάσος της πανεπιστημιούπολης κ.α.

To
κοινωνικό κόστος της καταστροφής γίνεται διπλό αν αναλογιστεί κανείς πως οι δρόμοι όχι μόνο δεν θα λύσουν αλλά θα διαιωνίσουν και μακροπρόθεσμα θα εντείνουν το πρόβλημα. Πέρα απ την μόλυνση, την ηχορρύπανση, και τη σκόνη, οι νέοι δρόμοι έλκουν νέα αμάξια αυξάνουν τον δείκτη ιδιοκτησίας Ι.Χ. και μαθηματικά οδηγούν αργά ή γρήγορα σε νέο κορεσμό οπως συνέβη με την Αττική όδο όπου ήδη παρουσιάζει μεγάλη συμφόρηση με τον φόρτο της σε νευραλγικά σημεία(Βριλήσσια) να έχει αυξηθεί ως και 152% ! Όλες οι ευρωπαικές πόλεις εχουν εγκαταλείψει την λύση αυτοκινητόδρομων μια και κοινή ομολογία των συγκοινωνιολόγων σήμερα είναι πως η συμφόρηση δεν λύνεται με όρους αυτοκίνησης αλλά με επέκταση κι ανάπτυξη των μέσων μαζική μεταφοράς. Με τον ίδιο προϋπολογισμό μπορούν να κατασκευαστούν 16 νέοι σταθμοί μετρό και να συνδέσουν όλα τα προάστια της Αθήνας αποθαρρύνοντας άμεσα την χρήση Ι.Χ και μειώνοντας δραστικά την διερχόμενη κυκλοφορία. Παράλληλα ένα δίκτυο πεζόδρομων,ποδηλατοδρόμων ,βελτιωμένων λεωφορειολωρίδων και μέσων σταθερής τροχιάς με απελευθέρωση των πεζοδρομίων απο εμπορικές δραστηριότητες και παρκαρισμένα Ι.Χ. θα έδινε την απαραίτητη ανάσα στις μετακινήσεις και θα διασφάλιζε τους ελεύθερους χώρους που τόσο έχουμε ανάγκη για αναψυχή και κοινωνική συναναστροφή.

Η απόφαση πάρθηκε χωρίς κανείς να μας ρωτήσει αν επιλέγουμε σχεδιασμό μετακινήσεων με βάση τα δημόσια ή ιδιωτικά μέσα. Και έιναι λογικό να προωθείται η ατομικιστική κουλτούρα του αυτοκινήτου εφόσον τα μεγάλα οδικά έργα αποτελούν πεδίο πολιτικής χειραγώγησης και τεράστιων κερδών για το ισχυρό οικοδομικό κεφάλαιο,τις αυτοκινητοβιομηχανίες και τις πετρελαικές. Κράτος και ιδιώτες είναι σε αναμονή για να κερδοσκοπήσουν σε βάρος του πρασίνου.Ιδιαίτερη σημασία έχει για την περιοχή μας το τμήμα του Υμηττού πάνω από τον Χολαργό και τον Παπάγο που προορίζεται για ολοκληρωτική οικοδόμηση (μέχρι και καζίνο έχει προταθεί...). Δεν είναι καθόλου τυχαίες οι πυρκαγιές του περσινού καλοκαιριού. Η πλήρης εμπορευματοποίησή του Υμηττού είναι προ των πυλών.

Η ΠΡΟΤΑΣΗ ΤΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΑΘΗΝΑΣ, ΤΟΥ ΥΠΕΧΩΔΕ, ΕΠΙΣΤΡΕΦΕΤΑΙ ΣΑΝ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΗ. ΑΝΤΙΣΤΕΚΟΜΑΣΤΕ ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ΤΟΥ ΥΜΗΤΤΟΥ.

Απαιτούμε τον πλήρη χαρακτηρισμό του Υμηττού σαν εθνικό δρυμό. Καμία κατασκευή οποιουδήποτε είδους να μην είναι επιτρεπτή. Να παρθούν όλα τα απαραίτητα σύγχρονα μέτρα πυροπροστασίας. Συμμετέχουμε στην «πρωτοβουλία αγώνα ενάντια στους νέους αυτοκινητόδρομους» και στηρίζουμε όλες τις πρωτοβουλίες και συνελεύσεις κατοίκων κάθε Δήμου που αγωνίζονται για την διάσωση του Υμηττού.

Η Αγία Παρασκευή παραμένει αποκλεισμένη από τον φυσικό της κήπο, τον Υμηττό, ακόμη περισσότερο μετά την κατασκευή της περιφερειακής λεωφόρου που κατέστρεψε μεγάλο τμήμα του. Με απαράδεκτες κρατικές αποφάσεις παραχώρησαν τμήμα - τμήμα τη Β ζώνη Υμηττού σε οργανισμούς που καταστρέφουν το περιβάλλον, επιβαρύνουν την πόλη, μας στερούν το δικαίωμά μας να ζούμε το δάσος μας. Όλοι έχουν σχέδια επέκτασης. Ο Δημόκριτος με πρόταση την κατασκευή γιγάντιου τεχνολογικού πάρκου, το Υπουργείο Γεωργίας (που σημειωτέον βρίσκεται ανάμεσα στο Δημόκριτο και το Πάρκο Νεαπόλεως) με σχέδιο την μεταφορά του συνόλου των υπηρεσιών του σε πολυώροφα κτήρια, τα στρατόπεδα, το Αμερικάνικο και το Γαλλικό κολλέγιο με συνεχείς επεκτάσεις και διεκδικήσεις επιπλέον χώρων,το Δασαρχείο. Διεκδικούμε την άμεση απόδοση της έκτασης του Υπουργείου Γεωργίας στους κατοίκους και την σταδιακή απομάκρυνση όλων των οργανισμών από το δάσος του Υμηττού.

Η Δημοτική αρχή με μια αυταρχική, παράνομη και αντι-περιβαλλοντική ενέργεια, προχώρησε σε αυθαίρετη κατασκευή ανοιχτού θεάτρου στο μοναδικό δασικό, ελεύθερο χώρο πρόσβασης για τους δημότες (έχει μηνυθεί ο Δήμαρχος από το Δασαρχείο), δίνοντας το «καλό παράδειγμα» για το πως σέβονται οι Δήμοι το περιβάλλον. Προχωρεί σε σύμπνοια με την μείζονα αντιπολίτευση σε ένταξη στο σχέδιο τμήματος του Υμηττού στο πλάι του γηπέδου ποδοσφαίρου, για να εξυπηρετήσει τα σχέδιά τους για την εμπορευματοποίηση της ευρύτερης περιοχής, την εισβολή ιδιώτη για την εκμετάλλευση του χώρου με τη δημιουργία καφετέριας, διαχείριση του παράνομου θεάτρου και επέκταση του γηπέδου. Σχεδιάζουν την συνέχιση της οδού Γραβιάς έως τον κόμβο του Δημοκρίτου, όπου θα κοπούν πλήθος πεύκων, σχέδιο που θα ανοίξει το δρόμο για την πλήρη οικοδόμηση του δάσους. Η πόλη δε χρειάζεται πολυέξοδες εκδηλώσεις δήθεν για την προστασία του περιβάλλοντος.

Απαιτούμε την άμεση απομάκρυνση της παράνομης κατασκευής του θεάτρου, την ανάκληση της απαράδεκτης απόφασης για επεμβάσεις στην εκτός σχεδίου περιοχή. Να καθαρισθεί το δάσος, να γίνει επισκέψιμο στους κατοίκους να παρθούν όλα τα απαραίτητα μέτρα πυροπροστασίας.

Απέναντι στον διαρκή ετεροπροσδιορισμό μας από επιχειρηματίες και πολιτικούς ειδήμονες απαντάμε με ανοιχτές αμεσοδημοκρατικές συνελεύσεις αποφασιστικού χαρακτήρα. Καλούμε όλους και όλες στην ενημέρωση-ανοιχτή συζήτηση με θέμα τον Υμηττό και τους νέους αυτοκινητόδρομους την ΔΕΥΤΕΡΑ 11 ΜΑΊΟΥ στις 19.30 στο 2ο Γυμνάσιο στην Νεαπόλεως, με σκοπό την ανταλλαγή απόψεων και την συλλογική λήψη αποφάσεων και δράσεων.