23 Φεβρουαρίου γενική απεργία
Κανένας Μαθητής-Καθηγητής για μάθημα
Η παρούσα οικονομική κρίση έχει περάσει σε κάθε πτυχή της καθημερινότητας μας. Η λύση που προτείνει, για την επιβίωση του, το καπιταλιστικό σύστημα είναι η αναδιάρθρωση σε όλους τους τομείς και κυρίως σε δημόσια αγαθά. Ο δημόσιος τομέας η παιδεία και η υγεία αφού υποβαθμίστηκαν και απαξιώθηκαν από τις κρατικές πολιτικές που υπαγορεύονται από το ΔΝΤ και την Τρόικα, εμφανίζονται σήμερα ως παράγοντες της αναποτελεσματικότητας, της στασιμότητας, της ύφεσης και γενικότερα της υπερχρέωσης της χώρας. Επιδιώκουν να απαξιώσουν την παιδεία από δημόσιο και κοινωνικό αγαθό σε παράδεισο εκμετάλλευσης διάφορων κερδοσκοπικών εταιριών. Την ίδια ώρα, το Υπουργείο Παιδείας έρχεται να εκτελέσει καθολικά τα σχέδια του ΔΝΤ για την εκπαίδευση προτείνοντας « καινοτόμες» αλλαγές στις σχολικές μονάδες όπως ψηφιακή τάξη, κατ’ οίκον φροντιστήρια, βιντεοσκοπημένες παραδόσεις μαθημάτων, animation και κάθε είδους εκθαμβωτικοί όροι που συναρπάζουν. Χωρίς όμως να αναφερθούν στο περιεχόμενο της εκπαίδευσης και τις συνθήκες μάθησης που θα παρέχει το «νέο σχολείο».
Πιο συγκεκριμένα, προωθείται η διαδικασία της αυτοαξιολόγησης η οποία θα οδηγήσει στην διάκριση των σχολείων σε καλά και κακά, σε αποδοτικά και μη, αγνοώντας τις κοινωνικές συνθήκες και το χώρο στον οποίο θα λειτουργούν, με αποτέλεσμα την συγχώνευση η ακόμα και το κλείσιμο «αποτυχημένων» σχολικών μονάδων. Έτσι, επιδιώκεται η ενοχοποίηση του σχολείου και των εκπαιδευτικών για το παραγόμενο έργο. Επίσης επιδιώκεται, η νομιμοποίηση της απόσυρσης της κρατικής χρηματοδότησης και της παράδοσης των σχολείων σε πάσης φύσεως χορηγούς. Αναλυτικότερα, στην στρατηγική μείωσης των δαπανών για την εκπαίδευση στην οποία δίνεται το 2,75% του ΑΕΠ που συγκριτικά με τα τελευταία τριάντα χρόνια είναι το μικρότερο που έχει δαπανηθεί για την παιδεία, αποτυπώνεται εύγλωττα η αδυναμία συντήρησης εργαστηριακού εξοπλισμού, υποδομών άθλησης, σχολικών βιβλιοθηκών και λοιπών εξόδων.
Βέβαια οι τραγικές συνέπειες του νέου νομοσχεδίου που ήταν σε διαβούλευση δεν περιορίζονται μόνο στα παραπάνω. Η δημόσια εκπαίδευση απειλείται με λουκέτο αν το εκπαιδευτικό και το μαθητικό κίνημα δεν καταφέρουν να ματαιώσουν το σχέδιο των εκτεταμένων σχολικών συγχωνεύσεων. Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας διαβεβαιώνει ότι δεν θα αφήσει ανοικτό κανένα σχολείο με αριθμό μαθητών κάτω των εκατόν τριάντα. Μόνο στην Ά Αθήνας σχεδιάζει να κλείσει το 1/3 των σχολικών μονάδων που ανήκουν στο δυναμικό της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Η κυβέρνηση ετοιμάζεται να δώσει την χαριστική βολή στην περιφέρεια, δημιουργώντας το μητροπολιτικό σχολείο που θα προκύπτει από την κατάργηση των μικροσχολικών μονάδων μιας περιοχής. Εκατοντάδες χωριά, κωμοπόλεις αλλά και γειτονιές των αστικών κέντρων θα χάσουν τα σχολεία τους ενώ χιλιάδες μαθητές θα μεταφέρονται καθημερινά σε δρόμους καρμανιόλες για να προσελκύσουν το πολυδύναμο σχολικό κέντρο της κ.Διαμαντοπούλου. Παρότι το Υπουργείο Παιδείας υποστηρίζει ότι τα κριτήρια του εγχειρήματος είναι παιδαγωγικά.
Το κύμα των συγχωνεύσεων αποτελεί κομμάτι του κυβερνητικού σχεδίου. Η δραστική περικοπή δαπανών, η μείωση των θέσεων εργασίας, η ανατροπή των εργασιακών σχέσεων και η επιβολή του φθηνού σχολείου που θα εξαρτάται από την ευγενή ευχαρίστηση χορηγών και τις τσέπες των γονέων, αποτελούν τις βάσεις του «νέου» νομοσχεδίου. Με τις αναμενόμενες συγχωνεύσεις , θα δημιουργηθούν πρακτικά προβλήματα στο επίπεδο μάθησης που θα παράγει το «νέο σχολείο». Ο καθηγητής καλείται να αντεπεξέλθει και να γίνει παραγωγικός σε μια τάξη τριάντα μαθητών, πράγμα που είναι ανέφικτο. Έτσι θα υποβαθμιστεί ακόμα περισσότερο το επίπεδο μάθησης, ενισχύοντας στο μέγιστο την παραπαιδεία. Όμως δεν θα λείψουν και τα πρακτικά προβλήματα στο σχολικό περιβάλλον , όπου με τις ήδη άθλιες υποδομές των κτηρίων , θα είναι ανέφικτη η αρμονική συμβίωση των μαθητών. Παράλληλα , θα ενισχυθούν και τα κρούσματα σχολικής βίας που ήδη υπάρχουν.
Tέλος, μια από τις σημαντικότερες συνέπειες του νέου νομοσχεδίου σε συνδυασμό με την οικονομική εξαθλίωση του μεγαλύτερου μέρους της κοινωνίας είναι οι επιπρόσθετες οικονομικές καταπτώσεις που θα δεχτεί ο οικογενειακός προϋπολογισμός καθώς θα καλείται να καλύψει τα λειτουργικά έξοδα του σχολείου. Επιπλέον, η κυβέρνηση καταργεί την πρόσθετη διδακτική στήριξη που ήταν μια αξιόλογη βοήθεια για όσους μαθητές δεν είχαν την οικονομική δυνατότητα να πηγαίνουν σε φροντιστήριο. Στη συνέχεια, με τις πρόσφατες αυξήσεις των εισιτηρίων στα Μ.Μ.Μ καθώς και με την κατάργηση των σχολικών λεωφορείων στα καλλιτεχνικά , μουσικά, πειραματικά και αθλητικά σχολεία υποχρεώνει τους μαθητές να καλύψουν τα έξοδα μεταφοράς τους.
Tέλος, μια από τις σημαντικότερες συνέπειες του νέου νομοσχεδίου σε συνδυασμό με την οικονομική εξαθλίωση του μεγαλύτερου μέρους της κοινωνίας είναι οι επιπρόσθετες οικονομικές καταπτώσεις που θα δεχτεί ο οικογενειακός προϋπολογισμός καθώς θα καλείται να καλύψει τα λειτουργικά έξοδα του σχολείου. Επιπλέον, η κυβέρνηση καταργεί την πρόσθετη διδακτική στήριξη που ήταν μια αξιόλογη βοήθεια για όσους μαθητές δεν είχαν την οικονομική δυνατότητα να πηγαίνουν σε φροντιστήριο. Στη συνέχεια, με τις πρόσφατες αυξήσεις των εισιτηρίων στα Μ.Μ.Μ καθώς και με την κατάργηση των σχολικών λεωφορείων στα καλλιτεχνικά , μουσικά, πειραματικά και αθλητικά σχολεία υποχρεώνει τους μαθητές να καλύψουν τα έξοδα μεταφοράς τους.
ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ:
- Στο σχολείο της Άντισσας οι γονείς κάνουν έρανο για την αγορά πετρελαίου.
- Στο σχολείο της Άντισσας οι γονείς κάνουν έρανο για την αγορά πετρελαίου.
- Το αθλητικό γυμνάσιο Μυτιλήνης τελούσε υπό κατάληψη στις αρχές του χρόνου γιατί δεν είχαν γυμναστές για κανένα άθλημα.
- Στην Γέρα δεν επαρκούν τα χρήματα για επιδιόρθωση του φωτοτυπικού μηχανήματος.
- Στον Πολιχνίτο η COSMOTE χορηγεί δορυφορικό πιάτο με αντάλλαγμα τη διαφήμιση των προϊόντων της.
- Στο Μανταμάδο δεν έχουν καν αναλώσιμα.
Τα παραπάνω λοιπόν , καταλήγοντας , είναι μια γενική εικόνα του τι θα ακολουθήσει μετά την εφαρμογή του νομοσχεδίου για την παιδεία. Συγχωνεύσεις – καταργήσεις σχολείων, τάξεις 30 ατόμων, μείωση διορισμών εκπαιδευτικών , αύξηση ορίων ηλικίας για τους καθηγητές , επιπρόσθετες οικονομικές επιβαρύνσεις οικογενειών, μειώσεις δαπανών για την εκπαίδευση, ιδιωτικοποίηση της παιδείας και ΟΛΑ αυτά για το καλό μας! Σύνθημά τους ; «ΠΡΩΤΑ Ο ΜΑΘΗΤΗΣ»Ε ναι λοιπόν πρώτα ο μαθητής θα πάρει φόρα και θα σας κάψει ζωντανούς .Πρώτα ο μαθητής θα εκδηλώσει συναισθήματα οργής, φθόνου, απαξίωσης και αγανάκτησης που συσσωρεύονται ακατάπαυστα από την αρχή της σχολικής του ηλικίας .Η παιδεία μιας χώρας καθορίζει το μέλλον της! Έχουμε καταλάβει και γνωρίζουμε καλά τι μέλλον θέλετε για εμάς άθλιοι εξουσιαστές της κ. Διαμαντοπούλου. Μας θέλετε εγκεφαλικά νεκρούς αλλά παλιοκουφάλες ΔΕΝ θα το καταφέρετε.
Συμμετέχουμε μαζικά στην
ΠΟΡΕΙΑ 10 π.μ πλατεία Αγίου Ιωάννη
Πρωτοβουλία συσπείρωσης μαθητών στον αγώνα