Τρίτη, 11 Νοεμβρίου 2014

Προβολή ταινίας “Εισβολή” του Hugo Santiago, [Τετάρτη 12/11, 20:00]

ΠΡΟΒΟΛΕΣ
στον αυτοδιαχειριζόμενο κοινωνικό χώρο
της Ανοιχτής Συνέλευσης Κατοίκων Αγίας Παρασκευής
  (Δημοκρατίας 2 και Αγ.τριάδος)

“Εισβολή” του Hugo Santiago
Τετάρτη 12/11, ώρα 20:00

Στα 1957, μια μικρή ομάδα μεσόκοπων φίλων δίνει μια μυστική μάχη ενάντια σε έναν εχθρό πουπου προσπαθεί σιωπηλά να καταλάβει τη πόλη τους, την Ακουϊλέα. Η αινιγματική ιστορία στο άλλοτε χαμένο φιλμ του Hugo Santiago, συσκοτίζει τα κίνητρα της κάθε πλευράς, αφήνοντας μόνο μια αλληλουχία κινήσεων να θυμίζει περασμένες δικτατορίες, και να υπονοεί μελλοντικά στρατιωτικά πραξικοπήματα.

Με την ακραία και απέριττη κινηματογράφηση του Ricardo Aronovich, το έντονο και αγχωτικόscore του Edgardo Canton και ένα σενάριο γραμμένο από τον Hugo Santiago και τους κορυφαίους συγγραφείς της Αργεντίνικης (και όχι μόνο) λογοτεχνίας, Χόρχε Λούις Μπόρχες και Αντόλφο Μπιόυ Κασάρες, η “Εισβολή” μετατρέπεται σε ένα διαχρονικό και αδρό πορτραίτο της Αντίστασης. 
 
Ο Αργεντινός σκηνοθέτης H. Santiago εργάστηκε στη Γαλλία πλάι στον Robert Bresson σαν βοηθός σκηνοθέτη, από το 1959 έως το 1966. Αφήνοντας τον μέντορά του και γυρνώντας στην Αργεντινή γύρισε την πρώτη του ταινία την “Εισβολή” . Η ταινία ξεκίνησε από την ιδέα μιας πόλης πολιορκημένης και της άλωσής της. Ο Santiago μοιράστηκε την ιδέα του με τον Κασάρες ο οποίος με τη σειρά του μετέφερε τη λογοτεχνική της εικόνα στον Μπόρχες. Με τη συνεργασία αυτών των δύο στυλοβατών της φανταστικής λογοτεχνίας, ο Santiago παρήγαγε ένα σενάριο για μια μικρή ομάδα ανδρών, που δίνουν μια απέλπιδα μάχη ενάντια στην διείσδυση αγνώστων εισβολέων στη πόλη τους. Η ταινία έχει αναφορές στην Ιλιάδα (από τη πλευρά των Τρώων φυσικά) καθώς και στο Αργεντίνικο κόμικ El Eternauta, της δεκαετίας του '50 όπου λίγοι επιζώντες μιας εξωγήινης εισβολής προσπαθούν να επιβιώσουν στο Μπουένος Άιρες.

Η “Εισβολή” κυκλοφόρησε το 1969 και γυρίστηκε κατά τη διάρκεια της Αργεντίνικης Επανάστασης, της επιβολής της δικτατορίας και των διαμαρτυριών που κράτησαν ως τα '70.
Οι αναφορές της ταινίας στα βασανιστήρια και τις δολοφονίες, ιδιαίτερα στους αθλητικούς χώρους και τα στάδια ( χώροι που αργότερα χρησιμοποιήθηκαν από τη χούντα για του ίδιους σκοπούς) ενόχλησε τόσο τους στρατιωτικούς ώστε να απαγορεύσουν την τηλεοπτική τηςμετάδοση και τελικά να προσπαθήσουν να την εξαφανίσουν με την κλοπή 8 μπομπινών αρνητικού το 1978. Η ανακάλυψη το 2004 μιας 35mm εκτύπωσης, επέτρεψαν την αποκατάσταση του φιλμ και την ανάδειξή του ως ένα από τα αριστουργήματα της λατινοαμερικάνικης φιλμογραφίας.