Τετάρτη 24 Ιουνίου 2026

ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΥΜΗΤΤΟΥ (21/6/2026)




 Την Κυριακή 21 Ιουνίου η Επιτροπή Φορέων και Κατοίκων για τον Υμηττό, το Περιβάλλον και τους ελεύθερους χώρους της Αγίας Παρασκευής (στην οποία συμμετέχει και η Ανοιχτή Συνέλευση Κατοίκων Αγίας Παρασκευής) οργάνωσε μια μαζική εκδήλωση διεκδίκησης και ενημέρωσης σχετικά με τα ζητήματα του Υμηττού. Με τη συμμετοχή εκατοντάδων κατοίκων και πολλών παιδιών πραγματοποιήθηκε πεζοπορία στον Υμηττό από το μοναστήρι του Αγίου Ιωάννη προς το πάρκο Νεαπόλεως. Εκεί τα παιδιά έκαναν face painting και χειροτεχνίες ενώ προχώρησαν και σε συμβολική φύτευση ελιάς. Ακολούθησε μια όμορφη συναυλία με μουσικές από τη Μεσόγειο. Στις σύντομες τοποθετήσεις τους εκπρόσωποι συλλογικοτήτων που μετέχουν στην Επιτροπή μίλησαν για τον αποκλεισμό των κατοίκων από την πρόσβαση στο βουνό, το οποίο έχει καταληφθεί από περιφραγμένες στρατιωτικές εγκαταστάσεις, από το Deree και από τις εκτάσεις του Υπουργείου Γεωργίας. Διατράνωσαν για μια ακόμη φορά την αποφασιστικότητα των κατοίκων να αντισταθούν στις σχεδιαζόμενες παρεμβάσεις κράτους και δήμου σε βάρος του Υμηττού, ιδιαίτερα με αφορμή το υπό εκπόνηση τοπικό πολεοδομικό σχέδιο, στο οποίο μεταξύ άλλων προβλέπεται η «διερεύνηση δυνατότητας κατασκευής νέας χάραξης που θα συνδέει την οδό Γραβιάς με την οδό Νεαπόλεως», μέσα από πολλά στρέμματα δάσους! 


Πάγιο αίτημα των κατοίκων είναι οι εκτάσεις του Υπουργείου Γεωργίας να τους αποδοθούν ως ελεύθερος χώρος πρασίνου και αναψυχής και να μην επεκταθεί άλλο η δόμηση στους χώρους του Deree.  

Καμία νέα χάραξη δρόμου στο βουνό! 

Καμία παρέμβαση από κράτος και Δήμο σε βάρος του Υμηττού! 


Να αγωνιστούμε όλες και όλοι μαζί για ένα από τα σημαντικότερα βουνά της Αττικής! 



ΑΝΟΙΧΤΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΚΑΤΟΙΚΩΝ ΑΓΙΑΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ 

Τετάρτη 17 Ιουνίου 2026

ΚΑΜΙΑ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΚΑΙ ΤΟΝ ΔΗΜΟ ΣΕ ΒΑΡΟΣ ΤΟΥ ΥΜΗΤΤΤΟΥ : ΚΥΡΙΑΚΗ 21 ΙΟΥΝΙΟΥ ΕΚΔΗΛΩΣΗ -ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ -ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΗ

 

ΚΑΜΙΑ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΚΑΙ ΤΟΝ ΔΗΜΟ ΣΕ ΒΑΡΟΣ ΤΟΥ ΥΜΗΤΤΤΟΥ

Την Κυριακή 21 Ιουνίου η Επιτροπή Φορέων και Κατοίκων για τον Υμηττό, το Περιβάλλον και τους ελεύθερους χώρους της Αγίας Παρασκευής (στην οποία συμμετέχει και η Ανοιχτή Συνέλευση Κατοίκων Αγίας Παρασκευής) οργανώνει μια εκδήλωση διεκδίκησης και ενημέρωσης σχετικά με τα ζητήματα του Υμηττού, η οποία περιλαμβάνει:

 

10:00 π.μ. | Πεζοπορία

Αφετηρία: Μονή του Αγίου Ιωάννη.

Περπατάμε, γνωρίζουμε και προστατεύουμε το βουνό μας.

 

11:00 π.μ. | Γιορτή στο Πάρκο Νεαπόλεως

Για τα παιδιά: Συμβολική δενδροφύτευση, face painting και εργαστήρι χειροτεχνίας & ζωγραφικής με θέμα το περιβάλλον.

Για όλους: Ζωντανή μουσική (συναυλία με τραγούδια της Μεσογείου από τους Γ. Κοζαράκη & S. Conticello) και ενημέρωση από φορείς και συλλόγους της πόλης.

 

Στο επίκεντρο τίθεται το αίτημα να μην υπάρξει καμία παρέμβαση από το κράτος και τον δήμο σε βάρος του Υμηττού, με αφορμή την εκπόνηση του νέου Τοπικού Πολεοδομικού Σχεδίου.

 

Το πράσινο και το δάσος είναι ένα κοινωνικό αγαθό που όλοι δικαιούνται να το χαίρονται και έχουν υποχρέωση να το προστατεύουν. Από την άλλη πλευρά,  η έλλειψη δημόσιων  χώρων αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι γειτονιές της Αγίας Παρασκευής. Η διεκδίκησή τους σκοντάφτει πάνω στα συμφέροντα επιχειρηματιών και πολιτικών που επιζητούν την άνευ όρων εμπορευματοποίησή τους και την ικανοποίηση των δικών τους συμφερόντων, δίχως να λαμβάνουν υπόψη τις ανάγκες των κατοίκων.

Ενδεικτικά, στις προτάσεις που περιλαμβάνονται στο υπό εκπόνηση Πολεοδομικό Σχέδιο, προβλέπεται μεταξύ άλλων η «διερεύνηση δυνατότητας κατασκευής νέας χάραξης που θα συνδέει την οδό Γραβιάς με την οδό Νεαπόλεως». Πρόκειται για έκταση γεμάτη δέντρα που θα καταστραφούν για να ενισχυθεί η διαμπερής κυκλοφορία! Επιπλέον, έτσι εντείνεται ακόμη περισσότερο ο αποκλεισμός των κατοίκων από την πρόσβαση στο βουνό, το όποιο έχει καταληφθεί από περιφραγμένες στρατιωτικές εγκαταστάσεις, από το Deree και από τις εκτάσεις του Υπουργείου Γεωργίας.

 

Πάγιο αίτημα των κατοίκων είναι οι εκτάσεις του Υπουργείου Γεωργίας να τους αποδοθούν ως ελεύθερος χώρος πρασίνου και αναψυχής και να μην επεκταθεί άλλο η δόμηση στους χώρους του Deree.

 

Καμία νέα χάραξη δρόμου στο βουνό!

 

Να αγωνιστούμε όλες και όλοι μαζί για ένα από τα σημαντικότερα βουνά της Αττικής!

 

ΑΝΟΙΧΤΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΚΑΤΟΙΚΩΝ ΑΓΙΑΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ






Πέμπτη 28 Μαΐου 2026

Ανταπόκριση απο το ρεμπέτικο γλέντι στην πλατεία Ιόλα

 

Την Κυριακή 24/5 πραγματοποιήθηκε Ρεμπέτικο γλέντι & συλλογική κουζίνα ρεφενέ στην πλατεία Ιόλα (Δημοκρατίας & Σάκη Καράγιωργα), με κεντρικό μήνυμα: 

 ΔΗΜΟΣΙΟΙ ΧΩΡΟΙ ΕΛΕΥΘΕΡΟΙ ΑΠΟ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΠΙΤΗΡΗΣΗ

 Κόσμος πολύς από την Αγία Παρασκευή και άλλες περιοχές, παιδιά που παίζουν στην πλατεία και οι γονείς τους, περάσαμε όμορφες ώρες, φάγαμε, ακούσαμε μουσική και χορέψαμε, σε μια εκδήλωση που οργανώθηκε με τις δικές μας δυνάμεις, την καλή μας διάθεση και τη συνδρομή φίλων και συντρόφων από γειτονικές περιοχές.

 ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΡΟΣΚΟΠΤΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΧΩΡΩΝ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΚΑΤΟΙΚΟΥΣ, ΜΕ ΑΥΤΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ

 

 


 Ακολουθεί το κείμενο που μοιραζόταν στην πλατεία

 

ΓΙΑ ΔΗΜΟΣΙΟΥΣ ΧΩΡΟΥΣ ΧΩΡΙΣ ΕΠΙΤΗΡΗΣΗ ΚΑΙ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ

 

Μετά την ανάπλαση που έγινε στη πάνω πλατεία (πλατεία Αγ. Ιωάννη) το 2024, τοποθετήθηκαν κάμερες παρακολούθησης.  Την άνοιξη του 2025 έκανε την εμφάνιση του στον νυχτερινό ουρανό της πόλης μας το νέο drone του δημάρχου Μυλωνάκη που αποκτήθηκε μέσω σύμβασης με ιδιωτική εταιρεία. Σκοπός του ήταν να καταγράφει εικόνες στο πλαίσιο της  «πρόληψης της παραβατικότητας», ιδιαίτερα της αντιμετώπισης της «ανήλικης παραβατικότητας», του πιο πρόσφατου αφηγήματος που χρησιμοποιείται από αυτούς που μας εξουσιάζουν για να μας τρομοκρατήσουν και να μας κάνουν να μη σκεφτόμαστε τα προβλήματα που μας δημιουργεί η ακρίβεια στα τρόφιμα, στους λογαριασμούς και στα ενοίκια. Σαν να μην έφταναν όλα αυτά, τον Δεκέμβριο του 2025 ανακοινώθηκε από τον δήμαρχο το νέο σχέδιο για τοποθέτηση καμερών και σε άλλες πλατείες της Αγίας Παρασκευής (κεντρική πλατεία, πλατεία Ιόλα, πλατεία Μερκούρη στο Κοντόπευκο) στο πλαίσιο μνημονίου συνεργασίας με την Ελληνική Αστυνομία. Παράλληλα, οι λιγοστοί δημόσιοι χώροι της πόλης μας όλο και περισσότερο μετατρέπονται σε αντικείμενα οικονομικής εκμετάλλευσης από επιχειρηματίες και δημοτικές αρχές με την τοποθέτηση τραπεζοκαθισμάτων.

Πρόκειται για μια μεθοδευμένη εκστρατεία που προσπαθεί να μας πείσει ότι στους δημόσιους χώρους η μόνη ασφαλής και αποδεκτή επιλογή είναι να λειτουργούμε ως καταναλωτές των «υπηρεσιών» που προσφέρουν οι επιχειρήσεις που τους εκμεταλλεύονται. Αντίθετα θεωρείται κάτι το επικίνδυνο, μια απειλή για «την τάξη και την ασφάλεια», το να καθόμαστε στα παγκάκια, να συζητάμε και να συναντιόμαστε μεταξύ μας ελεύθερα, ως άνθρωποι, και όχι ως πελάτες ενός μαγαζιού.

Οι δημόσιοι χώροι, πάρκα και πλατείες είναι κοινό αγαθό. Η επικοινωνία και η αλληλεπίδραση σε αυτούς είναι υπαρξιακή ανάγκη για όλες και όλους μας, από τη νηπιακή μας ηλικία μέχρι και τα γεράματά μας. Το να επιτηρούν κάμερες και drones πώς καθόμαστε, τι κάνουμε, πώς παίζουμε εμείς και τα παιδιά μας, το να συλλέγονται ψηφιακά δεδομένα για όλες τις κινήσεις μας και να είναι διαθέσιμα σε απρόσιτες βάσεις δεδομένων για άγνωστους σε εμάς σκοπούς είναι μια τακτική εφιαλτικού ολοκληρωτισμού. Δεν μπορούμε να την αποδεχθούμε, ούτε να μάθουμε στα παιδιά μας να την αποδέχονται.

Ήδη από το καλοκαίρι του 2025 οι πτήσεις του drone προκάλεσαν πολλές αντιδράσεις στην Αγία Παρασκευή, με διαμαρτυρίες κατοίκων, συγκεντρώσεις και ανοιχτές συζητήσεις στην πλατεία του Αγίου Ιωάννη. Από το φθινόπωρο και μετά το drone έπαψε να πετάει, αλλά δεν υπάρχει καμία εγγύηση ότι δεν θα ξαναεμφανιστεί στο άμεσο μέλλον. Καταγγελίες υποχρέωσαν τον δήμαρχο να δηλώσει εγγράφως (2/4/2026 Αρ. Πρωτ. 10377) ότι οι κάμερες στην πλατεία Αγίου Ιωάννου δεν λειτουργούν και δεν καταγράφουν, καθώς δεν είναι συνδεδεμένες με το ηλεκτρικό δίκτυο! Απέκρυψε βέβαια ότι ακόμη και οι ίδιοι οι νόμοι που επικαλείται δεν επιτρέπουν αυτές τις καταγραφές!  Παρόλ’ αυτά, οι κάμερες παραμένουν εγκατεστημένες και σχεδιάζεται να επεκταθούν και αλλού.

Αν οι κάτοικοι δεν κινητοποιηθούμε οργανωμένα και συλλογικά, η παρακολούθησή μας θα γίνει καθεστώς!

 

ΝΑ ΑΓΩΝΙΣΤΟΥΜΕ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΗΝ ΕΠΙΤΗΡΗΣΗ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΜΑΣ

 

ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΡΟΣΚΟΠΤΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΧΩΡΩΝ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΚΑΤΟΙΚΟΥΣ, ΜΕ ΑΥΤΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ

 

Ανοιχτή Συνέλευση Κατοίκων Αγίας Παρασκευής

 http://anoixtisyneleysiagparaskevis.blogspot.com/
https://www.instagram.com/anoixti_syneleysi_agparaskevis/